FB email Pinterest Insta

BERLIN - MIASTO OUTSIDERÓW

2013/11/05

 Wcale nie trzeba czytać statystyk, żeby wiedzieć, jakie kraje odwiedzamy w wakacje naj- częściej. Turcja, Egipt, Grecja, Hiszpania, oto gdzie wyjeżdżają nasi znajomi i rodzina. Można poleżeć, opalić się, trochę pozwiedzać, ale bez przesady, bo to przecież męczące, a po urlopie też trzeba odpocząć ;) 

Ja, po kilku latach wyjazdów "pod palmę", stwierdziłam, że czas odwiedzić miasto, o którym wiele się mówi i do którego chociaż raz w życiu należałoby pojechać. Paryż, Rzym i Londyn muszą jeszcze poczekać, bo w tym roku padło na Berlin. 

Niemiecką stolicę wyobrażałam sobie jako niesamowicie czystą, z zadbanymi budynkami i pięk- nymi ulicami, na których można spotkać niesztampowo ubranych ludzi. Tak naprawdę, to sama nie wiem czemu miałam taki obraz Berlina. Może dlatego, że byłam w kilku innych niemieckich miastach, które były jak z obrazka. 

Chciałam napisać, że się rozczarowałam, ale to chyba złe słowo. Zaskoczenie będzie lepszym określeniem. A zaskoczyło mnie głównie to, że Berlin jest taką mieszanką różnorodności, istnym tyglem kultur i narodowości. Będąc tam, szczególnie po raz pierwszy, ma się wrażenie, że każdy jego mieszkaniec wyraża swoją indywidualność poprzez wygląd, ubiór, fryzurę. Niesamowite jest to, że w Polsce osoba, która ubiera się inaczej niż wszyscy, niebanalnie, absolutnie nieszablonowo, wyróżnia się na ulicy, przyciąga wzrok. W Berlinie to "szaraczki" przyciągają wzrok. Wydaje się, że po prostu tam nie pasują. I wiecie co? Jestem pewna, że gdybym wyszła z mieszkania w piżamie, to nikt by nawet nie zwrócił uwagi!

Wszystkim planującym podróż do Berlina polecam wykupienie Berlin Welcome Card Museum Island (klik). W ramach karty jest bezpłatne wejście do większości muzeów, a metrem, autobusem czy tramwajem można jeździć do woli.

A jakie Wy macie wrażenia z pobytu w Berlinie? A może dopiero planujecie wyjazd?


Kolumna Zwycięstwa


Katedra Berlińska


Wyspa Muzeów


Co prawda zdjęcie jest bardzo słabej jakości, ale musiałam Wam pokazać, że palma też się znalazła :)

3 komentarze:

  1. Fajne fotki;) Zazdroszczę;)

    WIESZ CO NOWEGO U MNIE?

    ZAPRASZAM http://more-fashionnnn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Następnym razem zabieram się z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Knajpkę WURST ;) na bank założył Polak ;)

    OdpowiedzUsuń