FB email Pinterest Insta

PAN TU NIE STAŁ!

2014/01/27

Cukier rzucili!!! Zajmij jak najlepszą pozycję w kolejce! Zabierz ze sobą babcię, we dwójkę łatwiej przepychać się w tłumie. Chodzą plotki, że na Chmielnej pojawi się wyrób czekoladopodobny! Wyślij tam dzieci, czas aby i one zrobiły coś dla rodziny. Teścia wyślij na Puławską, mają wrzucić papier toaletowy i herbatę...

Pan tu nie stał! to świetna gra planszowa, która przenosi nas na moment do PRL-u. Celem graczy jest zdobycie towarów, które w ilościach minimalnych pojawiały się na półkach w latach osiemdziesiątych. Nie jest to takie łatwe, bo trzeba odstać swoje w kolejce, a specjalne działanie niektórych kart czyni to zadanie bardziej skomplikowanym, ale pozwala również graczom na wykazanie się umiejętnościami strategicznymi.

Autor dedykuje planszówkę graczom w wieku od 10 lat, ale polecałabym ją głównie graczom 25+, w końcu młodsi ani nie pamiętają tych czasów, ani kultowych towarów, takich jak buty zimowe Relaks, wyrób czekoladopodobny, rower składak czy kaseta magnetofonowa. Przyznaję, że Pan tu nie stał! nie przebije gry towarzyskiej Party Alias, ale również wywoła sporo śmiechu i emocji.

Jest to moja pierwsza gra planszowa, ale powoli zamierzam powiększać kolekcję. Jeśli macie swoje ulubione, to chętnie posłucham opinii :)


11 komentarzy:

  1. Wyżej wspomniane Party Alias rządzi, ale ja ostatnio dobrze się bawiłem przy "Wsiąść do pociągu". Dla bardziej zręcznych polecam Jungle Speed ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię grać w tę grę :) Super zabawa!
    http://xoprimaxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja grałam w kolejkę :) Realie te same :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o niej ; ) ale alias póki co rządzi. podoba mi się w tej grze powrócenie trochę do klimatu z dwanych lat. chętnie poczytam o kolejnych planszowych propozycjach! pozdrawiam i dodaję do obserwowanych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kolejne recenzje gier planszowych i towarzyskich już niebawem. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Chętnie bym zagrała ;)

    Masz może ochotę na wspólną obserwacje? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od jakiegoś czasu również się wkręciłam w planszówki :)) dla mnie i tak nie do pobicia jest "Chińczyk", a z nowości - "Dixit" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja (o dziwo) nigdy nie grałam w Chińczyka. W dzieciństwie lubiłam Monopoly i stare dobre warcaby :)

      Usuń
  7. Chętnie bym zagrała :P a jeśli chodzi o buty Relaks, to w tym roku Wojas wypuścił taką serię :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kampanię reklamową Relaksów. Niestety, nie okazały się takim hitem, jak kiedyś ;)

      Usuń
  8. ja chętnie zagrałabym w stary dobry Monopol, nie wiem czemu moja kochana siostra tak go nie lubiła;D

    OdpowiedzUsuń